tisdag 9 mars 2010

Fulfuru bort!!

Phuuuuu, glömmer hur jobbigt det är att måla furutak. Det bara suger åt sig färg... Skulle jag ändrat något på vad vi gjort i det här huset, så är det att jag skulle investerat i en färgspruta... dag ett!!! Efter furutaket i tvättstugan, så har jag ett furutak kvar (om jag bortser från lilla toan) dvs uterummet. Funderar på att höra med målarbutiken igen om de inte har som man kan låna...

Men nu är taket målat en gång och jag vet att de följande gångerna är lättare, även om axlar och nacke redan värker :(

TAPET SPACE SVRTROSA BLOMMA
Den här tapeten kommer från Rusta, där jag även lånat bilden. Kostar 149:- rullen och jag funderar på att ha den på garderobsdörrarna som nu har ful väv på sig och hiskeliga handtag. Kan bli snygg och fräck kontrast mot det vita taket, vita väggar och svarta golvet =)

Inga kommentarer: