söndag 14 mars 2010

Hjärnan jobbar

I huvudet går det hela tiden på högvarv för att komma på nya smarta idéer på bästa lösningarna överallt. Försöker fortfarande komma på bästa lösningen för katterna i tvättstugan. Det fungerar inte så bra idag, kan man väl säga. Matskålarna står framför garderoberna så förutom att man riskerar att trampa i dom när man kommer fullastad med tvätt, så har jag otaliga gånger tjongat dörren i huvudet på en katt när jag ska in i städskrubben.
Kattlådan är ett annat evigt kapitel. De sprätter så himla mycket så vi har kattsand i halva tvättstugan och vår gamling går prydligt upp och sätter sig i lådan och sen lyfter hon lite på rumpan när hon ska kissa... och så kommer det precis ovanför kanten och hamnar på golvet istället. Lite svårt att skälla på henne, när hon liksom gör nästan alla rätt...
Nu när det vankas ny härlig matta i tvättstugan och det finns möjlighet att stuva om alla funktioner så går som sagt hjärnan på högvarv. Några briljanta idéer har jag på lut.... men inte för allt.... vilket inte ger mig någon ro...
Någon annan som är som jag och samlar inspiration överallt och försöker tänka ut ny kreativa lösningar?? Jag tror det började på riktigt när vi bodde i det pyttelilla huset, familjen växte, pengarna tröt och livet skulle fungera. Då handlade det om billiga, smarta lösningar för att få vardagen att flyta och så har jag fortsatt =)

Inga kommentarer: