onsdag 24 mars 2010

Jahaja...

Idag innan lunch ringde golvläggaren... -Öhh, jag mår bättre nu, så jag tänkte prioritera om och ta er först, så kan jag köra inom ditt jobb och hämta nyckeln.... -Öhh jaaaaa, det går väl bra, men alltså, vi har inte riktigt förberett allt, för du var ju sjuk, liksom....

Men han körde hit och gjorde vad han kunde och jag som tog en välbehövlig paus igår kväll med näsan i en bok, får sätta lite fart igen. Upptäckte när vi målade väggarna vita, att taket behöver sig en strykning till, plus att väggen bakom varmvattenberedaren ännu inte är målad, så det ska jag fokusera på ikväll/natt...

Jag svängde inom färgaffären på vägen hem. Det är ju min absoluta favoritaffär, men också där jag får mest beslutsångest ;-) där är ju så mycket fint!! Jag brukar ha bestämt mig innan jag går dit och sen träder velpottan fram och ska kolla av alla alternativ... men idag liksom i de flesta fall så blev det till slut, det jag bestämt från början, för det var ju bästa alternativet.
Har beställt Marmoleum golvet från Forbo idag. Har dock inte hundra bestämt hur vi ska lägga det, så jag tog i lite i kvm till köket och så har jag en början till hallen, som ju ska få samma golv. Så alltså blev det ljusaste grå och nästljusaste grå i golvet ;-)

Inga kommentarer: