söndag 7 mars 2010

Lite lugnare nu..

Vi fick klartecken av vår golvläggare att det räcker med att vi målar väggarna i tvättstugan. Vi behöver inte dra ner och börja om eftersom den plastmattan som sitter på väggarna är helt okej. Så skönt att få besked. Ska ringa röris imorgon och se om han kan komma ut en runda i veckan... kom ju på att det blir betydligt lättare att måla om vi kan ta bort tvättstället redan nu... det är ju liksom lite i vägen....

I veckan hämtade jag hem heltäckningsmattan som ska läggas i trappan. Tanken är att jag ska pyssla med det när maken åkt till USA och jag kan svära i min ensamhet.... Har ingen aning om hur detta ska gå till, men säger tjejen i färgaffären (som jag springer i jämt och ständigt) att jag fixar det själv, så gör jag nog det ;-). Har köpt hem mattkniv och lim och sen är det väl bara att samla lite tålamod med så ska det nog gå vägen.

Idag upptäckte jag också att mitt turkosa golv har fått en plats på Room and Serve-bloggen. Är med ett stolt och leende hjärta som jag somnar ikväll. Tack Helena för att jag fick vara med!!

1 kommentar:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vad mycket spännande ni/du har på gång :) Så ni valde ett epoq-kök. Ska bli kul att se hur det blir sen!

Vi var inne på vita bänkskivor men när jag ritade upp köket så tyckte jag att det blev för mycket vitt, det blev liksom kontrastlöst. Så vi har valt den svarta med aluminiumkant. Såg nu att ni valt samma :) Nu är det bara att hålla tummarna för att köket kommer när det ska och att det blir så bra som man hoppas.

Cylindas skåp är snyggt. Vi valde ju Asko till köket som vi har nu. Tyckte att de handtagen var skitsnygga men ytan på skåpen var hemsk. ALLT syns, de är kladdiga för jämnan... :( Vi har provkladdat Husqvarnan och den känns mycket bättre iaf.

Lycka till med heltäckningsmattan!
Kram Therese