måndag 22 mars 2010

Sovrummet del 3

Nästa steg i sovrums förvandlingen blev att måla golvet. Vi bestämde oss för att börja här och sen om det blev bra med målat golv så skulle vi fortsätta med de andra golven och det blev det ju, vilket sen gjorde att jag vågade måla golvet i allrummet på nedervåningen turkost.
Funderade ett tag på vad jag skulle välja för färg... Funderade på vitt eller svart, men bestämde mig sedan för ett mellanting.. mörkgrå.

Färgen vi använt heter EPOLAN V och kommer från Nordsjö. Otroligt lättjobbad, lätt att stryka på, torkar snabbt och luktar väldigt lite. Tre gånger strök vi golvet med färg.

Det inhandlas också lite loppisfynd till sovrummet. Jag var trött på alla IKEA-byråer där jag stoppar i för mycket och sedan ger bottnen med sig. Så jag hittade en bättre begagnad byrå med lådor helt i trä, fick betala hela 50:- för den =). Den var ganska repig så vi målade den vit.

Dessutom behövs det ju två sängbord. Jag tycker att sängbord överlag är ganska dyra, men jag hittade två stycken sängbord för 50:- för båda :) på en idrottsklubbs loppis. Vitfärg och nya knoppar och de är perfekta =)

Inga kommentarer: